Zdrowy styl życia w pracy

Zdrowy styl życia w pracy

jedzenieW pracy spędzamy setki godzin, dlatego tak ważne jest, by zorganizować sobie przyjazne środowisko pracy i wyrobić w sobie nawyki, które pomogą zachować zdrowie, koncentrację i dobre samopoczucie.

Plan działania

Podstawą do tego, by prowadzić zdrowy styl życia w pracy jest zrobienie sobie planu, podobnie jak planujemy rzeczy do zrobienia na dany dzień. W naszym planie dnia, oprócz obowiązków, musi się znaleźć czas na przerwy, na posiłki, na aktywność fizyczną. Zaplanujmy sobie dwie przerwy na posiłki oraz co najmniej jedną przerwę, w czasie której można wstać od biurka i poruszać się. Planowanie jest kluczem do sukcesu, ponieważ mając plan na cały dzień będziemy wiedzieć jakie posiłki przygotować, jak rozłożyć zadania, by pracować efektywnie i jednocześnie znaleźć chwilę dla siebie. Dzięki planowaniu nie zapomnimy o tym, by przygotować sobie butelkę wody mineralnej lub zieloną herbatę.

Jedzenie

Drugie śniadanie i lunch powinny być obowiązkowym elementem w naszym planie dnia. Jeśli nie mamy rano czasu na przygotowywanie posiłków, to można je zrobić dzień wcześniej lub skorzystać z lunch-boxów. Ważne jest też picie dużej ilości wody. Możemy poszukać fajnych i szybkich przepisów na posiłki do pracy lub skorzystać z pomocy np: dietetyka online. Nasza dieta powinna być pozbawiona słodyczy i fast foodów.

Ruch fizyczny

Pracując wykorzystujmy każdą okazję, aby jak najwięcej się ruszać. Rozmawiajmy przez telefon spacerując po gabinecie, czytajmy dokumenty stojąc, chodźmy po schodach zamiast korzystać z windy. Jeśli naszym posiłkiem będzie koktajl, to weźmy go ze sobą i idźmy na krótki spacer – nasza przerwa nie będzie za długa, a skorzystamy podwójnie. Możemy też wymienić standardowy fotel biurowy na taki, który umożliwia tzw. siedzenie dynamiczne. Ciekawym rozwiązaniem jest też specjalny klęcznik.

To tylko niektóre propozycje. Pomyślmy jakie możliwości stwarza nasze miejsce pracy. Poprośmy też naszych kolegów, by szanowali nasze wysiłki w zakresie dbania o zdrowie i nie namawiali na słodkie przekąski czy na spędzanie przerwy w palarni.