Jak sprawdzać skuteczność pracy agencji SEO?

Jak sprawdzać skuteczność pracy agencji SEO?

Agencja Seo

Każdy kto choć trochę wie o pozycjonowaniu stron internetowych wie, że efekty nie będą natychmiastowe, a budżet reklamowy nie jest tak łatwy do kontrolowania jak choćby w przypadku kampanii AdWords. Korzystając z usług agencji lub freelancerów można trafić zarówno na doskonałych specjalistów, jak i na tych mało skutecznych. Najlepszą metodą jest kontrolowanie podejmowanych działań w zakresie pozycjonowania.

Raporty

Niektórzy specjaliści przedstawiają swoim klientom okresowe raporty. Jednak z takich raportów często osoby niezwiązane z branżą niewiele rozumieją, a po drugie raport nie świadczy o prawdziwości zawartych w nich danych. Lepiej więc ustrzec się nieuczciwych firm osobiście kontrolując najważniejsze parametry.

Frazy kluczowe

Do podstawowych działań należy monitorowanie pozycji na frazy kluczowe, które powinny być dokładnie wymienione w umowie. Oczywiście nie można oczekiwać, że pozycja strony na słowa kluczowe zmieni się z dnia na dzień, ale jeśli tygodniami nic się nie zmienia w przypadku żadnej frazy to może to być powód do niepokoju. Do monitorowania pozycji słów kluczowych przydadzą się takie narzędzia jak np. Semstorm.

Narzędzia Google

Warto zaprzyjaźnić się z narzędziami, które udostępnia Google. Pierwszym z nich jest Google Search Console. Nie musisz być specjalistą, by sprawdzać czy przybywa linków do witryny lub czy występują błędy indeksowania. Niezbędnym narzędziem jest też Analytics i to nie tylko ze względu na pozycjonowanie strony internetowej, ale ze względu na wiele innych cennych informacji, które Google Analytics dostarcza. Wszystkie wątpliwości warto na bieżąco wyjaśniać ze specjalistą, z którym współpracujemy.

Współpraca

Korzystając z usług agencji SEO ważna jest płynna komunikacja i współpraca. Aby agencja SEO mogła działać skutecznie musisz dostarczać jej niezbędne informacje. Dobrze jest też na bieżąco wyjaśniać wszelkie niezrozumiałe bądź problematyczne kwestie, a także ustalać priorytety działania.