Jak napisać tekst sprzedażowy

Jak napisać tekst sprzedażowy

copywriting

Skuteczny tekst sprzedażowy czyli copywriting internetowy dla każdego

Tworzenie tekstów na stronę internetową, artykułów sponsorowanych i inne wysokiej jakości tekstów warto zlecić profesjonalnym copywriterom. Ale są też teksty, które często tworzymy sami, na przykład teksty sprzedażowe, które umieszczamy na przykład na serwisach ogłoszeniowych. Warto więc znać kilka podstawowych reguł tworzenia takich tekstów.

Język korzyści

Przemawianie językiem korzyści i wywoływanie żądzy posiadania to uniwersalna zasada dla każdego sprzedawcy. Choć przemawianie językiem korzyści wydaje się proste w praktyce wielu sprzedawców ma z tym problem. Najczęściej zarówno w tekstach sprzedażowych, jak i w rozmowie z klientami stosujemy cechy produktów zamiast korzyści płynących z ich zakupu. I tak wymieniamy listę cech, które niewiele mówią klientowi. W przypadku telewizora informujemy klienta, że ma on wysoki kontrast dynamiczny, panel IPS 4K, podłączenia HDMI, VGA, S-Video, SCAR, a także wbudowany tuner MPEG4. Sprzedając smartfon mówimy, że ma on 1.9 GHz Quad-Core Processor i system operacyjny Android 4.2.2. Oferując samochód podajemy dane takie jak maksymalny moment obrotowy 258 Nm przy 4000 obr/min czy moc silnika 194 KM (143 kW) przy 6000 obr/min. To wszystko jest bardzo ważne, tyle, że nic klientowi nie mówi. Jak więc formułować teksty sprzedażowe, które będą czytelne dla klientów? Lepiej powiedzieć: smartfon ma zainstalowany system Android 4.2.2 dzięki czemu możesz korzystać z narzędzi ułatwiających prowadzenie firmy, płynnie przeglądać prezentacje multimedialne i oglądać filmy. Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 6000 obr/min zapewni dynamiczną, wygodną i bezpieczną jazdę. Telewizor zapewni doskonałe odwzorowanie kolorów i wysoki kontrast pod każdym kątem dzięki innowacyjnemu panelowi IPS 4K.

Tworzenie tekstu z myślą o jego odbiorcy

Tworząc tekst sprzedażowy trzeba wziąć pod uwagę potrzeby, oczekiwania i cechy grupy docelowej, do której tekst ma trafić. Treść musi być zrozumiała dla odbiorcy i konkretna. Inaczej sformułujemy tekst do specjalistów z określonej branży, inaczej do amatorów. Trzeba więc dostosować treść, środki językowe i słowa.

Długość tekstu

Zbyt długa treść zniechęca potencjalnych klientów, zbyt mała ilość informacji szczególnie w przypadku drogich produktów nie budzi zaufania. Należy więc wyważyć ilość tekstu i informacji o produkcie. Najważniejsze informacje najlepiej umieścić na samym początku i zgrabnie powtórzyć je w podsumowaniu oferty. Warto też stosować zdjęcia, filmiki i inne materiały, które oddziałują na różne zmysły odbiorców.

I na koniec należy pamiętać, żeby pisać poprawnie językowo, stosować jeden rodzaj czcionki, wykorzystywać wyróżnienia i wypunktowania, dzielić tekst na akapity, używać śródtytułów. Wszystko to sprawi, że oferta będzie przejrzysta i przyjemna w odbiorze.